Відкриття туристичного сезону 2015

25 квітня 2015 р. відбулося урочисте відкриття туристичного сезону. Цьогоріч увага громадськості області була прикута до яскравого дійства, що відбувалося у Кам’янці-Подільському – місті, що за кількістю збережених історичних, архітектурних, природних пам’яток посідає третє місце в Україні після Києва та Львова.

Традиційно, 25 квітня 2015 р. відбулося урочисте відкриття туристичного сезону. Цьогоріч увага громадськості області була прикута до яскравого дійства, що відбувалося у Кам’янці-Подільському – місті, що за кількістю збережених історичних, архітектурних, природних пам’яток посідає третє місце в Україні після Києва та Львова.
    Слід віддати належне послідовності міської влади «квітки на камені» у перетворенні старовинного міста у справжній туристичний осередок для українських та іноземних туристів. Вже кілька років поспіль активно розвивається напрям, який прийнято називати «подієвим туризмом»  – різноманітні тематичні фестивалі, квести, виставки – все, що може задовольнити бажання активного та змістовного відпочинку найвибагливіших мандрівників упродовж цілого року.
    Щодо нашої участі у регіональному туристичному форумі «Поділля – земля вражень». У ХКТЕІ не готують фахівців з туризму. Наша концепція дещо інша, адже ми розуміємо туризм як певну культурологічну, історичну, а також бізнесову «червону нитку», на якій «зав’язані» готельєри, ресторатори, фінансисти, бухгалтери, маркетологи і менеджери. Саме на відповідальності цих фахівців середовище для розвитку перспективного для нашої області напряму – туризму.
    Однак, щоб розвивати будь-яку сферу бізнесової діяльності, потрібно розуміти її глибинну сутність. Для цього, з ініціативи ректора інституту, к.е.н., доцента, заслуженого працівника освіти України Людмили Коваль, ще у 2011 році у ХКТЕІ було розпочато реалізацію культурологічного проекту «Хмельниччина мистецько-історична».
    Станом на 2015 рік його результати досить вагомі: укладення міжнародних угод про співпрацю із Гданською школою туризму та готельного менеджменту (Польща), що реалізується у спільному проведенні форумів для науково-педагогічних працівників та студентства, систематичних стажуваннях студентів ХКТЕІ на базах практики польських партнерів та укладення угоди про навчання студентів ХКТЕІ у Гданській ВШТГБ за програмою «Подвійний диплом».
    З 2012 року, за ініціативи в.о. ректора, реалізується програма вивчення напрацювань польських партнерів у сфері організації зеленого туризму, відбуваються взаємні відвідини туристичних комплексів Польщі (м. Гданськ, м. Гніве) та Хмельниччини (с. Гриців, с. Зіньків); реалізовується освітня програма міжнародної міжвузівської співпраці «подвійний диплом».
    Предметом особливого наукового та практичного інтересу інституту є розвиток туристичної інфраструктури Хмельниччини, здійснення вкладу у виконання програми Хмельницької обласної державної адміністрації щодо розвитку туризму та рекреації (згідно пріоритетів «Схеми планування території Хмельницької області», оприлюдненої у січні 2013 р. на розширеному засіданні архітектурно-містобудівної ради, що пройшла у Хмельницькій облдержадміністрації).
    Програми трьох із восьми напрямів підготовки фахівців у ХКТЕІ передбачають формування навичок обслуговування туристичних маршрутів. Зокрема, студенти напрямів підготовки «Готельно-ресторанна справа» (спеціалізація: Світові технології гостинності), «Маркетинг» (спеціалізація: Маркетинг міжнародного бізнесу та туризму), «Менеджмент» (спеціалізація: Менеджмент торговельного, ресторанного та готельного бізнесу)  вивчають дисципліни «Міжнародний бізнес і туризм», «Рекреаційні комплекси світу», «Туризмознавство».
    Предметом наукових студій професорсько-викладацького складу та учасників студентського наукового товариства ХКТЕІ виступають проблеми дослідження й популяризації різноманітних туристичних об’єктів Хмельниччини. Результати цих наукових пошуків неодноразово оприлюднювалися на наукових форумах як в Україні (конференція з нагоди відкриття туристичного сезону у м. Кам'янці-Подільському, 20 квітня 2013 р. та ін.), так і в Польщі: Міжнародні конференції: «Харчування – туризм – освіта» (14-20 квітня 2011 р., м. Гданськ, Польща), «Східний вимір глобалізації: політичні, економічні і культурні виклики Євразійської зони» (10-11 березня 2012 р., м. Кельце, Польща), «Замки і твердині в розвитку туристичного потенціалу» (6-7 грудня 2012 р., м. Гніве, Польща), «Місцевий прикордонний рух між Польщею та Росією як фактор економічного розвитку» у рамках міжнародної туристичної ярмарки у м. Гданську (11-16 квітня 2013 р.) та ін.
    У жовтні 2013 року на урочистій конференції з нагоди закриття туристичного сезону, що відбувалася у сесійній залі Хмельницької ОДА, проректором з науково-педагогічної та виховної роботи, к.пед.н., магістром історії Вікторією Церклевич було представлено результати напрацювання за напрямом «сакральний туризм» - виступ на тему: «Сакрально-релігійний туризм на Хмельниччині», тези якого згодом було узагальнено у низці публікацій у фахових виданнях.
    Увага до історико-архітектурної спадщини, глибоке вивчення історичних подій у краєзнавчому аспекті дозволило реалізувати авторську програму викладу дисципліни «Історія економіки і економічної думки -  вивчення подій історичної дійсності в умовах історичної реальності», що також знайшло відображення у наукових публікаціях.
    У листопаді 2013 року у ХКТЕІ відбувся науково-практичний круглий стіл «Етнокультурні чинники української національної кухні», в якому взяли участь представники польської та єврейської громад краю, а також було презентовано майстер-клас з приготування та дегустації солодких страв (випічки) української, російської, польської, єврейської, вірменської кухонь.
    За 2014 - 2015 н.р. пожвавився внутрішньо інститутський напрям фахових екскурсій, де, поряд із вивченням роботи різноманітних підприємств у різних регіонах України, особлива увага приділяється історико-архітектурному оточенню, що є незмінною складовою формування фахових компетенцій сьогоднішнього студента – завтрашнього кваліфікованого фахівця.
    У квітні 2014 року саме науково-педагогічні працівники та студенти ХКТЕІ презентували майстер-клас із пріоритетних напрямів розвитку гастрономічного туризму (на відкритті туристичного сезону у історико-архітектурному заповіднику Межибіж), а також театралізацію-імпрезу «Туристичні легенди старого Проскурова».
    Тренд 2014-2015 н.р. – біографічний туризм – вивчення життєписів власників шляхетських маєтків ХVІІІ- поч. ХХ століть, збережених на території Хмельниччини. Результати дослідження уперше було представлено та репрезентовано у рамках традиційного літературно-музичного вечора з нагоди Дня української писемності та мови (з нагоди відзначення Днів інституту) - «Поетично-музичні інтерпретації історій великого кохання: перлини палацової архітектури Хмельниччини».
    Науково-творчий форум викликав схвальний суспільний резонанс – високу оцінку його концепції, організації, проведенню надали представники Управління інфраструктури і туризму Хмельницької ОДА (Ірина Григорчук (завідувач сектору організації роботи туристично-курортної галузі), Управління культури, національностей і релігій Хмельницької ОДА (Петраш Ігор, начальник редакційно-видавничої групи з підготовки Зводу пам’яток історії та культури Хмельницької області), Всеукраїнська газета «Все про бухгалтерський облік», літературний журнал «Дніпро» (регіональний представник – Олена Шиманська), Наталія Стрельбіцька – директор туристичної агенції «Ніка-Тур», старший науковий співробітник Хмельницького обласного краєзнавчого музею; Богдан Пажимський – директор Державного історико-культурного заповідника «Самчики».
    25 вересня 2014 року студентами-учасниками наукового пошукового гуртка ХКТЕІ «Хмельниччина історична», з нагоди закриття туристичного сезону м. Старокостянтинів, було вперше представлено імпрезу «Легенди великого кохання в історіях подільських маєтків» та дослідження з гастрономічного туризму «Бенкетні традиції шляхетської кухні» (Наталія Гуцалюк, керівник НВК ХКТЕІ кафе «Меркурій»).
    Значний суспільний інтерес до такого романтичного аспекту туризму та висока оцінка від експертів туристичної галузі сприяли тому, що 25 квітня 2015 року на престижному туристичному форумі у Кам’янці-Подільському м. Хмельницький представляли саме студенти ХКТЕІ – члени студентського наукового товариства, пошукового наукового гуртка туристів-краєзнавців ХКТЕІ «Хмельниччина історична» – майбутні фінансисти: Анастасія Антоненко, Дмитро Маріїн, Діана Заболотна, майбутній товарознавець Карина Горбатенко, майбутній бухгалтер Наталія Суходола.
    Розповідь про Великий Жванчик, Новоселицю як родові маєтки відомих вельмож надзвичайно пожвавила уяву учасників заходу, а особливо переконлива гра Діани Заболотної і Карини Горбатенко, які легко змогли перевтілитися у жінок далеких епох, продемонстрували глибокі колізії їхніх життєвих трагедій. Історія рідного краю переплелася з долями видатних людей – милувалася краєвидами подільських просторів і видатна російська поетеса Анна Ахматова, образ якої переконливо відобразила Наталія Суходола. Тут народжувались у її уяві художні образи, саме тут на лоні прекрасної природи мережилися ліричні рядочки…
    27 квітня до ХКТЕІ завітала завідувач сектору організації роботи туристично-курортної галузі Управління інфраструктури і туризму Хмельницької ОДА Ірина Анатоліївна Григорчук. Приємною несподіванкою стало вручення грамоти керівництву інституту «За інституційне сприяння реалізації стратегії розвитку туристичної галузі на Хмельниччині, розробку інноваційної авторської концепції формування світоглядних та фахових компетенцій студентства, наукові дослідження у сфері розробки та популяризації туристичних маршрутів» та студентству «за вагомі здобутки у реалізації культурологічного проекту – дослідження історико-архітектурної спадщини «Хмельниччина мистецько-історична», високий науковий і мистецький рівень презентації туристичних пам’яток Хмельницької області у рамках регіонального форуму з нагоди відкриття обласного туристичного сезону «Поділля – земля вражень».


    P.S.  Ми любимо свій край, свою землю, бо вона – красива, з древньою історією, славними традиціями, прекрасними людьми. Вона – наша. А туризм – це сучасний бізнесовий спосіб поділитися красою, емоціями, враженнями.

 

 

Розробка сайту:  uaBiznes.info