АНОНC

 - Увага! Розпочинається набір на підготовчі курси для учнів 9-их класів.
 
- Важливе оголошення для випускників 11 класів та ПТНЗ у рубриці "Вступнику" - "Важливе для вступників"
 
 - Оголошення! Зустріч випускників ювілейних років переноситься на наступний рік та відбудеться 22 травня 2021 р.
 


Осінь Середньовіччя

ПРЕМ'ЄРА ВЕРЕСНЯ У ХКТЕІ:

МОДА ОСЕНІ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

 

Виникнення нового є можливим

                                                                               завдяки пошукам у минулому.

                                                                     “Осінь Середньовіччя”, Йохан Хейзінга

osin_serednov

У житті людей є певні універсальні категорії, що наскрізно об’єднують різні сторони дійсності. Найвідоміша з цих категорій – мода. Кожен новий навчальний рік у ХКТЕІ – це нові ідеї, нові проекти, нові результати. Відтак – 20 вересня 2018 року відбулось прем’єрне заняття гуртка Історія моди на тему Мода осені Середньовіччя.

Чи знаєте ви, якому аксесуарові людство завдячує появою поняття модний? Наприкінці XIV століття аристократки різних європейських країн починають носити схожі головні убори у формі витягнутого конуса. Церква називає їх рогатими, втім… особливістю моди є те, що її неможливо зупинити жодними заборонами. Розквіту індустрії моди сприяють економічні фактори: розквіт ремесла і торгівлі, великі географічні відкриття, поширення магдебурзького права, поява мануфактур, а також – зміна світоглядних уявлень, яким ми завдячуємо лицарям і поетам!

 

osin_serednov1

 

Пройшовши під час Хрестових походів XI-XII ст. через випробування і втрати, лицарі-хрестоносці, сумуючи за батьківщиною, надавали образам своїх далеких жінок ті неземні риси, які багато в чому визначили культ Прекрасної Дами - La Belle Dame sans Merci.

osin_serednov2

 

 

 

 

 

osin_serednov3

Відходить    у    минуле    вчення    церкви   про гріховність    плоті    і    ставлення   до   жінки  як  до найдосконалішого знаряддя  диявола. Ідеалізована  La Belle Dame sans Merci  повинна була бути високою, тендітною і ніжною, як пелюстка троянди,  з  лебединою  шиєю,  високими  грудьми, довгими  золотими  локонами. І ця ідеальна жінка одягнута в ідеальне вбрання. Ці періоди – XIV століття як нижня межа і XVI як – завершення доби, здобули романтичну назву осінь Середньовіччя і знаменують початок розвитку феномену моди.

Таким чином, логічними розділами прем’єрного заняття гуртка стало розкриття питань:

дефініція мода: поява та еволюція. Індустрія моди ХХІ століття.

Знайомство з епохою осені Середньовіччя: XIV-XVI століття.

Костюм в подробицях: від високої готики до Ренесансу.

Канони рицарського вбрання: динаміка модних віянь.

Живі моделі: вбрання невідомої аристократки з Меджибізької фортеці XIV століття. Ментальність аристократки Речі Посполитої XVI століття: Гальшка Острозька.

Захоплюючі таємниці тканин: родом із Середньовіччя.

Відлуння Середньовіччя в сучасних колекціях prêt-à-porter.

Історико-мистецьку канву заняття увиразнили результати наукових досліджень у галузях маркетингу, товарознавства тканин і ювелірних виробів, фінансів, митної політики, законодавства доби Середньовіччя, ретельно здійснені науковцями-викладачами ХКТЕІ (до речі, під час маркетингового дослідження 78 % жінок віддали перевагу оксамитові, а 100% чоловіків – шовкові як ідеальному варіанту тканини для жіночого вбрання).

 
osin_serednov4_02

Цікаво, що перші наукові роботи, в яких розглядалася мода,  з'явилися  у  XVI  столітті. Моду пов'язували з  етикетом, аналізували естетичні характеристики модних об'єктів і стандартів (М. де Монтень, Ж. де Лабрюйєр, Дж. Локк). Перший модний каталог за назвою Одяг античний і сучасний створив венеціанець Чезаро Вечелліо у 1590 році. А в 1759 році шотландський мудрець Адам  Сміт   видав     працю         Теорія моральних почуттів, у якій скептично відзначав: мода виявляється у сприйнятті краси, панує вона недовго і заснована не на розумі, а на упередженнях.

На середину XVІ ст. окреслюється модний ідеал чоловіка, схарактеризований формулою: “В здоровому тілі – здоровий дух”. Його головними чеснотами визначено красу, силу і виховання. Ідеальний чоловік описаний у справжньому середньовічному бестселері авторства Бальдассара Кастільйоне “Придворний”, де, окрім етикетних вимог до зовнішнього вигляду, вбрання, зачіски, манер, зазначалося: “ідеальний придворний визначає інтереси володаря і держави вище за власні матеріальні потреби”.

Вимоги до модного ідеалу жінки були ще вищими: “Досконале тіло і досконала душа”. Її головні чесноти – краса, здоров'я, духовність (“світло душі”). Ідеальна жінка мала бути безумовною красунею, господинею, матір'ю, а також – освіченою і тактовною, аби благодатно впливати на жорстоких чоловіків, пом'якшувати їхній норов, приносити у життя мир, гармонію, любов. До речі, саме в цей час у Франції придумали казку “Красуня і чудовисько”.

   
osin_serednov5_01

І звісно, вбрання. Ми поставили собі за мету не лише дослідити і охарактеризувати, але й продемонструвати модні образ аристократок XIV (аристократка –мешканка Меджибізької фортеці) та XVI століть (княгиня Єлизавета (Гальшка) Острозька). І нам це вдалося! Партнери інституту у реалізації мистецьких проектів – клуб історичної реконструкції м. Хмельницького “Corde Fortis” забезпечили унаочнення канонів чоловічої військової моди, представивши автентичні образи рицарів – учасників Грюнвальдської битви.

 

osin_serednov6_01

 

Заняття завершилось демонстрацією середньовічних віянь у колекціях John Galliano, Dolce & Gabbana, Nicholas K, Alexander McQueen, Valentino.

Замість післямови. Лаконічної статті не досить, аби представити усі результати ґрунтовної дослідницької роботи, виконаної при підготовці до заняття. Пов’язуючи діяльність гуртка із сучасністю, зауважимо: сучасний Хмельницький – місто з виразно торговим обличчям. Нова доба формує нові виклики, відтак – постає потреба створення власних торгових марок, брендів, відкриття нових ринків збуту продукції. Це – не лише потреба розвитку виробничих потужностей, але й – ґрунтовна робота з інвестиціями, кредитами, маркетингові і товарознавчі дослідження, логістика, а в їх основі – знання раціональних та (особливо) ірраціональних правил, якими керується Її Величність – Мода.

Вікторія Церклевич,

проректор з науково-педагогічної роботи,

ХКТЕІ

Розробка сайту:  uaBiznes.info