Готельний бізнес від "А" до "Я"

Сьогодні важко уявити будь-яке місто без закладів готельно-ресторанного господарства.

     Сьогодні важко уявити будь-яке місто без закладів готельно-ресторанного господарства. Саме тому проблеми і перспективи сучасного готельно-ресторанного бізнесу були у центрі уваги учасників науково-практичного круглого столу, що відбувся 5 грудня 2013 року у Хмельницькому кооперативному торговельно-економічному інституті.
     Керівництво та викладацький склад інституту найважливіший акцент роблять саме на відповідності підготовки фахівців готельно-ресторанної справи потребам роботодавців, а тому до конструктивного діалогу були запрошені практичні працівники, які є власниками готельних комплексів нашого міста.
     З вітальним словом до учасників зібрання звернулася в.о. ректора інституту Л.М. Коваль, яка наголосила на важливості компетенції сучасного фахівця готельного бізнесу, подякувала усім соціальним партнерам за співпрацю та акцентувала увагу на перспективності готельно-ресторанного бізнесу, адже наша область реалізовує концептуальний напрям, пов'язаний з розвитком туризму та інфраструктури, що неможливо уявити без закладів готельно-ресторанного господарства.
     Обговорення актуальних питань ресторанної справи розпочалося із окреслення суспільно-історичних передумов розвитку готелярства у Проскурові у XIX - XX століттях. Це дало змогу зробити висновок: на початку минулого століття у нашому регіоні активно розвивалися заклади готельно-ресторанного бізнесу, готельним традиціям нашого краю уже минає 101 рік.
     До роботи круглого столу активно долучилася в.о. начальника управління інфраструктури та туризму відділу організації роботи туристично-курортної галузі Хмельницької обласної державної адміністрації І.А. Григорук, яка подякувала ректорату за співпрацю у відкритті туристичного сезону 2013 року, участь студентів ХКТЕІ у науково-практичній конференції з нагоди Дня туризму. Ірина Анатоліївна зауважила, що є дуже багато суперечливих питань, пов'язаних із застосуванням законодавства у сфері готельного бізнесу, запросила усіх до участі в роботі координаційної ради з їх вирішення. Як зазначила посадовець, у нашій області дійсно є багато перспектив для подальшого розвитку готе готельно-ресторанної справи, і влада намагається сприяти їх реалізації. Це підтверджує, зокрема, підписання угоди про співпрацю в цій галузі між Хмельницькою та Тернопільською областями, розбудова великого туристичного комплексу у Сатанові та багато іншого.
     Про зміни в законодавстві щодо ведення готельно-ресторанного бізнесу розповіла Н.Г. Михайлова, провідний фахівець із сертифікації, аудитор сертифікації послуг тимчасового розміщення (проживання) державного підприємства «Хмельницькстандартметрологія». Це, зокрема, відміна обов'язкової сертифікації послуг готельно-ресторанного господарства, передбачення у готельних комплексах пристосувань для інвалідів, обов'язковість зазначення категорії готельно-ресторанного закладу.
     Активну участь у роботі науково-практичного круглого столу взяли студенти інституту, автори ідеї нещодавно створеного віртуального готелю «Фарфалла», які досліджували особливості обслуговування у готелях, використання комп'ютерних інформаційних систем у процесі бронювання та поселення, подолання мовних бар'єрів у спілкуванні з іноземними гостями. Це такі студенти, як: Богдан Загалевич, Любов Доброжинська, Леся Заремба, Артем Чиннник, Анна Москальчук, яка, до речі, є адміністратором віртуального готелю «Фарфалла». У структурі цього віртуального підприємства є три відділи: бронювання та розміщення, ресурсного забезпечення, маркетингу. Крім того, у межах цих структурних підрозділів передбачені штатні одиниці, зокрема керівників відділів, менеджера з розселення та номерного фонду, працівників рецепції, покоївки, прибиральниці.
     Готель «Фарфалла» - це віртуальна база практики, яка дозволяє набувати реальних навичок гостинного обслуговування клієнтів, пізнати усі тонкощі готельної справи. Створення віртуального готелю - це не просто навчальний проект, а реальна можливість для студентів проявити свої професійні навички, відчути себе у ролі реальних працівників (адміністраторів, менеджерів), виявити свої сильні та слабкі сторони, сформувати прагнення до професійного самовдосконалення, застосуй ати і закріпити набутий практичний досвід. Адже окремі зі студентів, що працюють у віртуальному готелі, мали унікальну можливість побувати на практиці у готельних закладах м. Гданська (Польща). Набутий практичний досвід студенти вдало використовують у роботі віртуального готелю, що забезпечує реальний зв'язок теорії з практикою, сприяє формуванню професійної компетентності у процесі навчальної діяльності.
     На перспективах і проблемах готельно-ресторанного бізнесу постійно акцентував увагу усіх присутніх власник мотелю «Фієста» С.П. Соляр, який вважає основним чинником успішності такого бізнесу урахування зовнішньої інфраструктури регіону. А власниця готелю «Південна Брама» Г.В. Діль найважливішим стимулом готельного бізнесу називає взаємне навчання персоналу, обмін досвідом, вивчення сильних і слабких сторін конкурентів. Головним атрибутом кожного готелю чи ресторану, на думку Ганни Володимирівни, має бути гостинність, за якої працівники такого закладу стають не просто обслуговуючим персоналом, а людьми, що дарують затишок і спокій своїм гостям.
     Адміністратор готелю «Park Hotel» К.А. Кондрікова поділ їлася власним досвідом заохочення клієнтів, розповіла про здобуті нею на навички коучингу, що дають змогу зробити так, аби клієнт обрав саме її готель. За словами Катерини Анатоліївни, якщо працівники готелю вважатимуть клієнтів своїми гостями, то це створюватиме позитивний імідж закладу.
     Доцільно зазначити, що такі зустрічі за круглим столом, у яких беруть участь педагоги, студенти, практики, сприятимуть формуванню у молодого покоління свідомого ставлення до набуття навичок з обраної спеціальності, відповідальності за свій професійний вибір, потреби у самоосвіті та самовдосконаленні.

Розробка сайту:  uaBiznes.info